Ben je opzoek naar en betrouwbare backoffice partij met een stabiele basis? Dan ben je bij Anderz aan het goede adres. Wij gaan niet alleen voor kwaliteit, maar het draait bij ons ook om klantenbinding oftewel: partneren. Wij geloven in het creëren van impactvolle partnerschappen.
Besteed je backoffice uit en focus op groei!
Ben jij klaar om jouw uitzendbureau naar een hoger niveau te tillen? Het uitbesteden van je backoffice aan een ervaren partner kan precies de stap zijn die je nodig hebt.
Met een betrouwbare backofficepartner aan je zijde:
- Houd je meer tijd over voor je core business, zoals klant- en kandidatenwerving.
- Ben je er zeker van dat je administratie professioneel en foutloos wordt afgehandeld.
- Kun je rekenen op ondersteuning die meegroeit met jouw ambities.
Wij begrijpen dat vertrouwen belangrijk is. Daarom hebben we voldoende referenties beschikbaar die je mag nabellen om onze kwaliteit en betrouwbaarheid te verifiëren.
Vraag vandaag nog vrijblijvend een offerte aan en zet de volgende stap naar succes!
Voor- en nadelen
Laten we eerlijk zijn. Naast de vele voordelen van het uitbesteden van je backoffice, zijn er ook enkele nadelen aan verbonden. Wegen de voordelen voor jou op tegen de nadelen? Dan kun je overwegen je backoffice uit te besteden of over te stappen naar Anderz.
Laten we beginnen met de vele voordelen:
1. Kostenbesparing : Het beheren van een eigen backoffice kan duur zijn. Door jouw administratie uit handen te geven, kan je hierop besparen.
2. Focus op core business: Door jouw backoffice uit te besteden, kan jij je volledig richten op het matchen van kandidaten, het vinden van klanten, en het onderhouden van relaties.
3. Tijdswinst: De backoffice omvat tijdrovende taken. Door deze uit te besteden, bespaar je kostbare tijd die weer besteed kan worden aan bijvoorbeeld de groei van jouw bedrijf.
4. Compliance en risicobeheersing: Jouw backofficepartner is volledig op de hoogte van alle actuele wet- en regelgeving, en kan deze gemakkelijk toepassen op jouw bedrijf. Hierdoor kan jij juridische en financiële risico's verminderen.
5. Expertise: Een backoffice partij doet waar die goed in is, net als jij. Ze hebben kennis en ervaring, waardoor ze een waardevolle partner kunnen zijn.
Zullen we het ook even hebben over de nadelen?
1. Het kost geld, maar wat levert het op? Ja, uitbesteden kost geld. En ja, het kan in eerste instantie een flinke investering lijken. Maar wat krijg je ervoor terug? Een goede backofficepartner doet veel meer dan alleen je salarisadministratie. Denk bijvoorbeeld aan:
- Voorfinanciering van lonen, loonheffingen en vakantiegeld.
- Beheer van vakantiedagen en andere verplichtingen.
- Toegang tot geavanceerde software die jouw administratie stroomlijnt.
- Kredietverzekeringen en andere risicodekkingen die je ontzorgen.
Tel je deze kosten én de tijd die je zelf bespaart bij elkaar op, dan blijkt vaak dat het uitbesteden van je backoffice niet alleen veel werk uit handen neemt, maar uiteindelijk ook voordeliger is. Onderaan de streep ben je dus goedkoper én efficiënter uit.
2. Je brengt een deel van je bedrijf onder bij een ander: Dat kan spannend zijn. Daarom is het goed om je goed in te lezen over met wie je zaken gaat doen. Vertrouw je je backoffice partner? Heb je er een goed gevoel bij?
Waar moet je op letten als je een backofficepartij kiest?
Jouw administratie moet altijd op orde zijn. Daarom is het belangrijk om na te gaan of de backofficepartij waarmee je in zee wilt gaan, aan bepaalde kwaliteitseisen voldoet. Levert deze partij consistente kwaliteit? Kun je op hen rekenen en is jouw administratie in goede handen?
Betrouwbaarheid is van groot belang. Dit kun je beoordelen door naar je eigen gevoel te luisteren, maar ook door te kijken naar bijvoorbeeld testimonials. Ontvang je een transparante offerte? Beschikt het bedrijf over de nodige certificeringen? Denkt het bedrijf met je mee en hoe reageren ze op de specifieke situatie van jouw bedrijf?
Ook is het goed om te controleren of het bedrijf financieel gezond is. Als een backoffice partij te goedkoop is, kan het een indicatie zijn dat de financiële situatie niet stabiel is, wat kan leiden tot toekomstige prijsverhogingen of twijfels over de levensduur van het bedrijf.
Hoe werkt overstappen?
Overstappen naar Anderz kan soepel en zonder onderbreking van je dagelijkse werkzaamheden plaatsvinden. Je kunt op elk gewenst moment beginnen met het overstapproces, afhankelijk van je eigen behoeften en tijdschema.
Heb je wat meer tijd nodig om je keuze te overwegen? Dat is geen probleem. Wil je daarentegen zo snel mogelijk overstappen? Ook dat is mogelijk! Ons team staat klaar om het overstappen zo efficiënt en naadloos mogelijk te maken, zodat je met minimale verstoring verder kunt met je werk.
Zo werkt overstappen bij Anderz
Wij zorgen ervoor dat je bijna niets zelf hoeft te doen voor de overstap. We bieden je kosteloze begeleiding en zorgen ervoor dat je administratie volledig en efficiënt wordt opgezet, waardoor je een vlotte start maakt.
Stap 1: Neem contact met ons op.
Stap 2: We analyseren en controleren je gehele medewerkersbestand.
Stap 3: We controleren alle loonstroken en filteren eventuele fouten eruit, zodat we de juiste beginstanden kunnen overnemen.
Stap 4: We ondersteunen je met het verkrijgen van de juiste documenten richting je huidige backoffice partner en de communicatie richting medewerkers.
Stap 5: We verwerken alle benodigde gegevens in ons systeem in.
Stap 6: We verwelkomen je medewerkers. De overstap is een feit.
Hier stopt het bij veel backoffice leveranciers.
Niet bij ons.
Stap 7: Een van onze professionals komt langs om uit te leggen hoe onze software precies werkt. Als je wilt, trainen we je medewerkers zodat ze goed aan de slag kunnen. Dat kan bij ons op kantoor, maar natuurlijk ook bij jou. Indien gewenst zitten we ook een dagdeel per maand bij jou inhouse.
Waarom kiezen voor Anderz?
Kies voor zekerheid en kwaliteit
Met Anderz kies je niet alleen voor een backoffice partner, maar ook voor een partner die meedenkt en zich inzet voor het succes van jouw bedrijf.
Bij Anderz onderscheiden we ons door altijd net dat beetje extra te bieden. We gaan verder dan alleen basisdiensten; Onze inhouse HR-diensten zijn bijvoorbeeld ontworpen om jou als klant maximaal te ontzorgen.
Met ons als partner houd je als werkgever ruimte over om je te focussen op je core business. Jij richt je op de groei van je bedrijf, het ondernemerschap en het welzijn van je medewerkers. Wij doen de rest.
We gaan graag met je in gesprek over jouw wensen en behoeften op het gebied van backoffice. Aan de hand hiervan geven we je graag een advies op maat.