Backoffice dienstverlening voor bemiddelaars van zzp'ers

Backoffice voor bemiddelaars van zzp’ers

Zzp’ers matchen met opdrachten die bij ze passen. Dat is jouw core business. Als je zzp’ers bemiddeld, dat is het belangrijk dat jouw backoffice goed geregeld is. Sinds de veranderingen in de wet DBA zijn er aanzienlijk wat risico’s bij gekomen voor bemiddelaars van zzp’ers. Jij wilt natuurlijk blijven bemiddelen, maar zonder de risico’s en de eventuele naheffingen of boetes. Maar hoe doe je dat? Anderz biedt totale backoffice dienstverlening aan bemiddelaars voor zzp’ers, zodat jij je geen zorgen meer hoeft te maken over naheffingen of eventuele boetes.

We zorgen ervoor dat je hele backoffice op rolletjes loopt. Financieel, juridisch en administratief. Of we nemen een deel uit handen en verzorgen bijvoorbeeld alleen de salarisadministratie. Als je met ons samenwerkt, dan worden wij de juridische werkgever van de zzp’ers. De eindklant ontvangt van ons een factuur, jij ontvangt je marge. Je hoeft je dus geen zorgen meer te maken over de administratieve rompslomp.

Verloning

De zzp'er komt bij ons op de loonlijst te staan. Vervolgens zorgen we voor een tijdige betaling van het loon en nemen we de voorfinanciering voor onze rekening. We betalen alle werkgeverspremies en sturen je klanten rechtstreeks een factuur met de afgesproken betalingstermijn. Ook zorgen we ervoor dat de uitzendkrachten dezelfde rechten opbouwen als medewerkers in vaste dienst, zodat ze compliant zijn aan de DBA-wet.

Juridisch werkgeverschap

We beheren alle contracten en zorgen voor een overzicht in een veilige online omgeving. Als juridisch werkgever stellen we deze op conform de actuele wet- en regelgeving, we doen aanpassingen en controleren verlengingen op tijd.

Facturatie

Als je wilt, nemen we het volledige facturatietraject inclusief het debiteurenbeheer van je over. Dus ook richting je eindklanten. Daarnaast staat onze kennis en expertise op het gebied van verloning voortdurend tot je beschikking. Dat maakt onze backoffice dienstverlening compleet.

Personeels- en salarisadministratie

Wij nemen de volledige personeels- en salarisadministratie van je over. De zzp’ers zijn bij ons in dienst en achter de schermen regelen we alles voor je. Van de personeelsadministratie tot contracten en een tijdige en juiste uitbetaling van het salaris. Daarbij nemen we ook zorgen en risico’s rondom ziekte, arbeidsongeschiktheid of ontslag over. Het voeren van een goede, complete en overzichtelijke salarisadministratie is essentieel voor iedere intermediair. Daarbij geldt dat een salarisadministratie meer is dan het bijhouden en uitkeren van de salarissen. Er is specifieke kennis nodig. Wij hebben die kennis en zorgen ervoor dat je steeds kunt zien wat we voor je doen. Dat kan digitaal, maar uiteraard ook in persoonlijke gesprekken met je vaste contactpersoon.

Eerlijke tarieven

Wij zijn eerlijk en transparant, ook over onze tarieven. Gaan we eenmaal met elkaar in gesprek, dan zorgen we ervoor dat je precies weet waar je aan toe bent. Dat vinden we belangrijk, zeker omdat er -helaas- genoeg aanbieders op de markt zijn die ver onder kostprijs verlonen. Wat absoluut niet klopt, als je er bij stilstaat.

Kosten van uitbesteden backoffice

De kosten van payroll is de zogenoemde ‘omrekenfactor’. Zelf maak je afspraken met de zzp’er over het salaris, die natuurlijk wel conform de cao of beloningsregeling moet zijn. Over dit brutoloon wordt de omrekenfactor berekent. De hoogte van de factor spreken we vooraf met je af. In het tarief zitten de standaardkosten die je voor je vaste medewerkers ook hebt, zoals het loon, premies, belastingen, reserveringen voor ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid.

Vraag een aanbod

Anderz zet zich maximaal in voor een stevige arbeidsmarkt. Dat doen we ook door vraag en aanbod bij elkaar te brengen op Anderz Jobs. Op dit vacatureplatform, exclusief voor klanten, verbinden we echte vakmensen aan echte banen. Naast het plaatsen en uitzetten van vacatures ondersteunen we ook met online campagnes en een uitstekende recruitmentstrategie.

Daarom kies je voor Anderz

Wij hebben jarenlange kennis van en ervaring met de bedrijfsvoering van een uitzendonderneming en payrolling. Door samen te werken met Anderz, weet je zeker dat je kunt terugvallen op een deskundige, betrouwbare partner.

  • Ziekteverzuimregistratie en pensioenopbouw
  • Loonstroken, jaaropgaven en loonaangiften
  • Beheren en updaten van digitale administratiesoftware
  • Bijhouden van actuele ontwikkelingen rond cao’s en salariëring
  • Bijhouden vakantie-uren en andere variabele factoren
  • Afdrachten belastingen, Sociaal Fonds en premies
  • Tijdige en correcte uitbetaling uitzendkrachten
  • Bijhouden digitaal dossier
  • Voorfinanciering
  • Facturatie aan je eindklanten
  • Debiteurenbeheer en risicomanagement

Kies de juiste backoffice voor jou


Backoffice uitbesteden?


We gáán voor onze klanten. Dat zie, merk en voel je. En juist dat gevoel laat zich lastig in woorden omschrijven.
Dat moet je … voelen.

Neem contact met ons op

Nieuwsbrief


Op zoek naar de meest actuele informatie, recent nieuws en inspiratie over de flexbranche? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief. Met exclusieve interviews en waardevolle tips. Daarmee werken we samen met jou aan een stevige arbeidsmarkt.

Schrijf je vandaag nog in