Weet jij wie jouw backoffice doet?

Misschien een hele vreemde vraag. Maar steeds vaker horen we dat bij de grotere backofficebedrijven het contact (en dus de persoon aan de andere kant van de telefoon) onpersoonlijker wordt. Maar hoe belangrijk is het nu eigenlijk om te weten wie er aan de andere kant zit? We nemen je mee in onze hersenspinsels over dit onderwerp.

Kun jij de vraag beantwoorden hoe de persoon heet die de lonen van je uitzendkrachten overmaakt? Of wie je moet hebben voor vragen over juridische zaken? Grote kans dat je deze vragen niet kunt beantwoorden. En dat je bijna elke keer een andere naam te horen krijgt als je je backofficepartij opbelt. Maar wat doet dit met de samenwerking? En wat voor gevoel geeft het jou als klant?

Wil jij jouw backoffice uitbesteden?

Bij Anderz gáán we voor onze klanten. Dat zie, merk en voel je. En juist dat gevoel laat zich lastig in woorden omschrijven. Dat moet je … voelen.

Het antwoord hierop is natuurlijk voor iedereen verschillend. Al gokken we dat een meerderheid toch zal zeggen dat een persoonlijke connectie de samenwerking verbetert. En dat het jou als klant een fijner, positiever, maar ook geruster gevoel geeft. Waarom? Omdat de persoon die contact heeft met jouw klanten en uitzendkrachten weet wie jij bent en wat jouw wensen en behoeften zijn. Zo zal er ook minder snel op ongewenste wijze richting klanten en krachten gecommuniceerd worden.

Daarnaast is omgaan met geld een belangrijk aspect. Je geeft je portemonnee toch ook niet zomaar aan een vreemde? Waarom zou je dan je loonadministratie wel zomaar aan een onbekende overlaten? Persoonlijk denken we dat we deze dingen makkelijker loslaten en hier niet meer op deze manier over nadenken: omdat we er zelf geen tijd voor hebben, onze kennis niet toereikend is, of omdat we er zelf gewoonweg geen zin in hebben.

Maar nemen we daar genoegen mee? Wat ons betreft is het antwoord hierop ‘nee’. Backoffice volgt niet als een trein altijd dezelfde route op hetzelfde spoor. Maar het doen van de loonadministratie betreft mensen. Het gaat om partneren, niet om éénrichtingsverkeer; het samen vormen van een geoliede machine. Ons advies is dan ook om eens uit te proberen wat voor verschil het maakt als jij en je backofficepartij partners zijn in plaats van vreemden. Laat je me weten wat jouw bevindingen zijn?

Mocht je het nu eens zijn met mijn bovenstaande hersenspinsels? En ben je benieuwd naar of wij bij Anderz een persoonlijke band hebben met onze klanten, luisteren naar hun wensen en maatwerk kunnen leveren op basis hiervan? Kom dan gerust eens een keer langs op ons heerlijke kantoor tussen de weilanden in Otterlo. Dan bespreken we samen rustig eens die van jou. Klik hier om een afspraak te maken. Tot dan!

Samen zetten wij kwaliteit op 1

Bij Anderz for Flex staat kwaliteit bovenaan. Daarom zetten wij graag nét dat stapje extra voor onze klanten. Wij staan graag voor je klaar met:

  • De beste inhoudelijke kennis
  • Een dagdeel per maand aanwezigheid op jouw locatie
  • Deskundig advies wanneer jij dat nodig hebt

Backoffice uitbesteden?


We gáán voor onze klanten. Dat zie, merk en voel je. En juist dat gevoel laat zich lastig in woorden omschrijven.
Dat moet je … voelen.

Neem contact met ons op

Nieuwsbrief


Op zoek naar de meest actuele informatie, recent nieuws en inspiratie over de flexbranche? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief. Met exclusieve interviews en waardevolle tips. Daarmee werken we samen met jou aan een stevige arbeidsmarkt.

Schrijf je vandaag nog in