All-in or nothing of ligt het iets genuanceerder?

2022-01-25 14:02:00

Het nieuwe jaar is inmiddels bijna een maand oud, een mooi moment om terug te kijken op vorig jaar en te reflecteren met elkaar. Dat doen dan ook velen van ons in deze periode zowel intern als extern. Wij zelf kijken graag, zo aan het begin van het nieuwe jaar, ook even terug met onze klanten. Met elkaar maar ook met onze prospects.

Dat laatste omdat we natuurlijk benieuwd zijn naar hoe ze hun afgelopen jaar ervaren hebben en hoe dat op backoffice gebied is verlopen. December, januari en februari zijn namelijk ook de maanden waarin veel uitzendbureaus overstappen of nieuwe samenwerkingen aan gaan.

Huh twee opties? Ja twee opties. Want we snappen best dat overstappen een grote stap is en als een grote verandering kan voelen. Wat het alternatief hiervoor is? Probeer het eerst eens uit met een of een aantal medewerkers. We kennen genoeg uitzendbureaus die standaard met twee backoffice partijen samenwerken. Waarom zou je dus op deze manier niet uit kunnen proberen wat een andere backoffice partij kan toevoegen voor jou of voor je opdrachtgever?

Tijdens gesprekken met potentiële prospects of prospects proeven we vaak dat zodra het aankomt op het onderwerp overstappen, ze zich meteen enorm onder druk gezet voelen. Want aan overstappen zitten allemaal ‘’moetjes’’. En als we ergens allergisch voor zijn met zijn allen is het wel iets moeten. Je moet dus helemaal niks.

Toch willen wij, net als onze concullega's, laten zien wat we in huis hebben en waar we het verschil kunnen maken. Dus word je nu benaderd door een partij of ben je nu getriggerd door bijvoorbeeld ons (we kunnen een beetje self-promo niet laten natuurlijk) voel dan niet meteen die druk en zeg vooral niet meteen nee! Het kan geen kwaad om eens wat uit te proberen en het betekent ook niet dat je meteen all in moet gaan. 

Want naarmate je bedrijf langer bestaat, veranderen waarschijnlijk ook je wensen en behoeften, dat is normaal. In sommige gevallen werk je misschien samen met een backoffice bedrijf die daar fijn in mee navigeert. Maar in sommige gevallen blijft er misschien nog wat te wensen over. In deze gevallen zien we dat uitzendbureaus een samenwerking met een tweede backoffice partij aangaan om te kijken wat dit voor hen kan betekenen. 

We zijn benieuwd naar hoe jullie dit ervaren. Voelen jullie die druk en zou dit een uitkomst voor je kunnen bieden? We horen het graag! 

Backoffice uitbesteden?


We gáán voor onze klanten. Dat zie, merk en voel je. En juist dat gevoel laat zich lastig in woorden omschrijven.
Dat moet je … voelen.

Neem contact met ons op